Ρέμα Ναούμ – Καζάνια – Πόρτες – Οροπέδιο Μουσών (Καταφύγιο Κάκκαλος).

olimpos.eu ολυμπος

Ίσως μια από τις πιο εντυπωσιακές και συντομότερες σε απόσταση, πεζοπορική ανάβαση στον Όλυμπο, είναι η διαδρομή:

• Ρέμα Ναούμ
  • Καζάνια
  • Πόρτες
  • Οροπέδιο Μουσών (Καταφύγιο Κάκκαλος).

Η ανάβαση της διαδρομής Ρέμα Ναούμ – Οροπέδιο Μουσών

Η διαδρομή ξεκινά από τη θέση Σπηλιές, περίπου 15χλμ από το χωριό Πέτρα στο οποίο φτάνουμε από τον δρόμο Κατερίνης – Ελασσόνας στη βάση του ρέματος Ναούμ. Για μεγάλο μήκος η διαδρομή είναι μέσα από το ρέμα χωρίς να υπάρχει σαφές μονοπάτι. Περπατάμε πάνω σε μεγάλες κροκάλες, ανάμεσα σε βράχους, ξύλα και ότι κατεβάζει το ρέμα. Όσο ανεβαίνουμε, το τοπίο γίνεται όλο και πιο άγριο και μετά από 2 ώρες περίπου, αφήνουμε το ρέμα για να ανηφορίσουμε με κατεύθυνση προς τα δεξιά σε μια απότομη ορθοπλαγιά, έχοντας την κορυφή Σκολιό δεξιά μας. Το μονοπάτι με αρκετή κλίση, μας βγάζει στη μεγάλη λάκα των Καζανιών ακριβώς κάτω από τις επιβλητικές κορυφές του Ολύμπου. Για όποιον έχει ανεβεί σε μια κορυφή του Ολύμπου, είναι το μικρό οροπέδιο που φαίνεται στον πάτο των Καζανιών. Σε κάποια σημεία στη βάση των γκρεμών υπάρχουν χιονούρες ακόμη και τις πιο ζεστές ημέρες του καλοκαιριού. Επίσης σε μια σπηλαίωση κάτω από ένα βράχο έχει διαμορφωθεί ένα μίνι καταφύγιο ανάγκης. Στην πίσω πλευρά του είναι ζωγραφισμένη μια ελληνική σημαία. Η θέα προς το Μύτικα, το Στεφάνι, τη Σκάλα και το Σκολιό κόβει την ανάσα. Από εκεί ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά σε μια πολύ απότομη και σαθρή πλαγιά προς τις Πόρτες αριστερά του Στεφανιού και δεξιά της Τούμπας. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής θα χρειαστεί να σκαρφαλώσουμε σε ένα μικρό λούκι. Ευτυχώς υπάρχει εκεί, τοποθετημένο σκοινί που μας βοηθά στην προσπάθειά μας. Μετά από αυτό με λίγη προσπάθεια ακόμα, βγαίνουμε στις Πόρτες και απλώνεται μπροστά μας το Οροπέδιο των Μουσών. Προορισμός το φιλόξενο Καταφύγιο «Χ. Κάκκαλος» με την καταπληκτική θέα του ‘’θρόνου του Διός’’ δηλ. του Στεφανιού όπου φτάνουμε μετά από 5 ώρες ανάβασης. Η ξεκούραση είναι αναγκαία προκειμένου να ανακτηθούν δυνάμεις για την επιστροφή ακολουθώντας διαφορετικό μονοπάτι.

Χάρτης ανάβασης της διαδρομή Ρέμα Ναούμ – Οροπέδιο Μουσών

Η κατάβαση της διαδρομής Οροπέδιο Μουσών – Ρέμα Ναούμ

Από το Καταφύγιο «Χ. Κάκκαλος» προχωράμε προς το Καταφύγιο του ΣΕΟ «Γιόσος Αποστολίδης » και από κει με κατεύθυνση βόρεια βορειοδυτικά, στην άκρη του οροπεδίου όπου βρίσκεται το εκκλησάκι της Παναγιάς της Κορυφινής. Σε αυτό το σημείο καταλήγει το μονοπάτι ‘’Καταφύγιο Κρεββάτια Βροντούς – Μπαρμπαλά – Παππά ράχη – Οροπέδιο Μουσών’’. Αρχικά, από καλά σημαδεμένο μονοπάτι με απότομη κλίση και συνεχείς τραβέρσες κατεβαίνουμε στην κόψη της ‘’Ράχης Παππά’’. Η θέα από εδώ είναι απαράμιλλης ομορφιάς, με εικόνα τόσο προς τις κορυφές που αφήσαμε πίσω μας όσο και προς τον κάμπο της Πιερίας. Λίγο πριν την προσέγγιση μας προς την κορυφή ‘’Μπαρμπαλά’’ αφήνουμε το μονοπάτι και στρεφόμαστε προς τα αριστερά. Μέσα από μια πολύ απότομη, κατηφορική και επικίνδυνη πορεία, βρίσκουμε ένα μονοπάτι ζώων που ευτυχώς είναι και ομαλό και όμορφο. Ακολουθώντας το και διασχίζοντας το πανέμορφο δάσος που μας περιβάλει οδηγούμαστε στη θέση ‘’Καρασκίνι’’ όπου συναντάμε μεταλλικές δεξαμενές – ποτίστρες ζώων. Από εκεί ακολουθώντας το δρόμο μπροστά μας και αφού παρακάμψουμε το πόδι της κόψης Ναούμ μετά απο περίπου 2,3χλμ. φτάνουμε στις Σπηλιές που ήταν η αφετηρία μας.

Χάρτης κατάβαση της διαδρομής Οροπέδιο Μουσών – Ρέμα Ναούμ

Χρονικά η ανάβαση απαιτεί περίπου 5 ώρες ενώ για την κατάβαση περίπου 3,5 ώρες.

Κατεβάστε τα αρχεία της διαδρομής

Φωτογραφίες από την πεζοπορική διαδρομή Ρέμα Ναούμ – Καζάνια – Πόρτες – Οροπέδιο Μουσών

Οι φωτογραφίες της διαδρομής είναι ευγενική προσφορά φίλων του olimpos.eu